onsdag 20 juli 2011

Villse

Efter ytterligare ett nytt rekord på Kjellsrunda (22 min blankt) begav vi oss ut på promenad allihopa, JIPPI jag som älskar att gå ut och gå och jag som älskar att göra saker tillsammans!! Lång tur skulle det vara, upp till Lyby och sedan Fridhemsrundan. Taggade och med vattenflaskor i händerna gav vi oss av. Vi märkte snart att vår timmes tur skulle bli lång, Peter stressar inte, han är på ferie så det tog oss 40 minuter på de två första kilometrarna innan själva utflykten börjar. Vi gick och gick. Peter blev tröttare och tröttare. Jag blev tröttare och tröttare. Och rätt som det var ser vi vindkraftverken i Lyby..... där vi svängde in på Fridhemsvägen.... fast på andra sidan!!! Hur kunde det gå till??!! Då vi hade gått i två timmar och sex minuter "lånade" JI mortens cykel för att hämta bilen och oss. Vi kom då ut vid Östraby Trading..... Vi hade missat en högersväng ganska tidigt på rundan och tagit oss ut åt riksväg 13...
Jag är nu degraderad och har mist mitt guidecertifikat för en överskådlig framtid.








Oboj skulle jag vilja ha haft ett foto då JI cyklade iväg på Mortens cykel med knäna i jämnhöjd med axlarna ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar