fredag 15 juli 2011

PHILIP TVÅ ÅR!!!

Idag är ingen vanlig dag för idag är Philips födelsedag!

För första gången i sitt liv hade Philip idag ett riktigt kalas. Ni vet ett sådant med ballonger, serpentiner och gottpåsar (självklart utan socker ;). Under dagen har vi försökt sjunga och prata om att det var just Philips dag idag. Jag är lite dålig på att göra sker magiska (tycker det är nördigt och mesigt och onödigt) men tänker att om inte ens födelsedagar och julen får vara magiska för de små, då är jag för sorglig. Så jag lovar (nu då du har haft två tråkiga jular helt utan magi, som vilken annan dag eller månad som helst på året) att nästa jul ska vara magisk, full med tomtar och troll (bildligt talat).









Åkte hem redan efter lunch för att förbereda allt inför kvällen. Födelsedagsbarnet sov så det gick snabbt att baka tårtbottnar, slipa och marinera köttet och att förbereda alla lagerna till tårtorna. JI blev ansvarig för att göra det inbjudande utan för dörren samt att lägga upp en grattisphils spellista











Vi passade även på att "göra en tavla"


Emelie och Joakim (!!!) kom upp på hallon och mjölk fika då vi var klara med duk dekorationerna.

Och döm om min förvåning då Morfar Gert (!), Sara (!), Jesper (!) OCH Peter (!) dyker upp 40 min innan alla andra gäster skulle komma!!! Vi satt ute och kökade ”extra tårtan” för att inte riskera att Peter blir sjuk. Jag tänker att jag undermedvetet visste att de skulle komma då jag bakade två tårtbottnar…













Nu sover han trött vår lilla skatt! Redan två år. Tänk så lyckligt lottade vi är. Underbara unge. Underbara familj.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar