torsdag 16 juni 2011

Igår

fick dagis för sig att kid hade vattenkoppor.

Jag mötte en mamma vid grinden som sa "lycka till" då jag kom för att hämta honom, jag tittar frågande på mamman som då berättar att fröknarna trodde att Philip hade vattenkoppor. Suck tänkte jag i mitt stilla sinne och gick in.

Visst han såg anskrämlig ut med alla sina röda utslag, men vattenkoppor, kunde det verkligen vara så illa, ingen feber, inga blåsor. Dagis sa att han inte var välkommen i morgon om han såg lika dan ut...

Efter att ha wikipediat och sjukvårdsupplyst ämnet bestämde jag mig för att ringa BVC nu på morgonen, det går inte att hålla en frisk kille hemma en vecka för att det kanske är något.

8:10 BVC upptaget
8:11 Ser att dagis ringt
8:11 BVC upptaget
8:12 Ringer dagis, det är upptaget
8:12 BVC upptaget
8:13 BVC upptaget
8:14 Ringer dagis, Maria svarar och undrar om Philip kommer med på utflykten till Helsingborg, jag berättar om planen att få tag på BVC för att höra vad de säger. Bussen kommer 8:30 allra senast kör de 9.00 berättade fröken.
8:17 BVC fortfarande upptaget
8:27 BVC svarar, han kan gå på dagis, det är två dagar innan det bryter ut de smittar. Så långe där inte är blåsor som läcker kan han vara på dagis... det var ju just det där med symptomen, han har inga sådana där. Kom upp med honom 8:55 så tittar jag.
8:28 Ringer dagis, vi ska till BVC för koll.
8:29 Slänger mig i bilen hem
8:36 Hemma, packar extra kläder, blöjor
8:38 Smörjer in pojken med sista salvan
8:39 Jäklar Phils sticker iväg med kläderna
8:40 Sätter på honom kläder, sandaler
8:42 Jäklar sandalerna är försmå
8:43 Byter sandaler
8:44 Jäklar de där sandalerna brukar han få skav av, packar ner ett par strumpor.
8:45 Äntligen i bilen på väg mot BVC
8:46 Ringer dagis, nej vi behövde inte ta med massäck till barnen
8:55-8:59 Allt ser bra ut, det är inte vattenkoppor, undrar vad det kan vara bla bla bla
9:00 Trycker in Phils i bilen som alls inte är sugen på att stressa utan i vanlig ordning vill ta sin tid och lukta på blommorna eller vad det nu är
9:01 Philip är på plats i bilen
9:02 Vi vrålkör mot dagis
9:03 Vi kör in längst bort på dagis gatan och ser att långt där borta står bussen
9:04 Vi står utanför bussen och pratar med fröknar och andra föräldrar som är där för att vinka adjö till barnen, kid går på.

PHU äntligen tillbaka på jobb, allt detta för lite utslag....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar