torsdag 5 maj 2011

Underbar morgon

Så sitter jag här, det är tyst, det enda som låter är tangenterna ifrån MacBooken och värmefläkten. Morgonsolen bjuder på sitt underbara ljus och jag sitter här och myser för mig själv, njuter av att bara få göra det jag vill, inget jobb (ok mailen är igenom gången så jag vet vad jag har att vänta), har kollat in mina favobloggar, (mina andra favisar skriver inte varje dag) då jag är klar här kanske jag hinner läsa en liten bit men bara att låta boken ligga framme gör att jag blir på gott humör, en god kopp te, huset är nästan rent, bara diskmaskinen väntar på min uppmärksamhet men jag riskerar inte att väcka någon genom att göra något åt det, det är en fantastisk start på dagen och jag önskar mig några fler egna minutrar innan jag är redo att starta dagen...... läs "innan jag är redo att vårdslöst sparka igång vardagen". 

 Kakor som bakades till Jens igår kväll (I aim to please) Kid och man så söta att de lekte i köket för att jag skulle kunna få njuta av deras sällskap.
 (Allt är väl förberett för en rofylld morgon)
De väldoftande blommorna från bröllopsdagen.
Kolla vad lillen hade i klöver fem då han kom in ifrån trädgården igår. Sötnös!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar