torsdag 28 april 2011

Verksanhetsråd Föreningsstämma

17:57 lämnar jag jobb för att fara på Gnistans verksamhetsråd och föreningsstämma. Ni kan såklart själva räkna ut när jag parkerade (ok 18:04 alla vet att det tar sju minuter) utanför Skattkistan (värsta bommarna sattes upp nu i veckan för att hindra föräldrar ifrån att göra mot fordonstrafikförbjuden) och springer som en galning mot grindarna som i vanlig ordning var oigenomträngliga. 

Föreningsstämman var som föreningsstämmor mest är med undantag från att dokumenten verkligen lästes igenom under mötet och verksamhetetsrådet var som ett föräldramöte förutom avdelningsgrupperna (ja det var vad de sa ivarjefall, undrar då varför man inte kallar det föräldramöte). 

Under verksamhetsrådsföräldramötet pratades det om en massa viktiga saker och jag sa en massa viktiga saker (eller ja, jag satt inte helt tyst utan kom med ideer och finurliga frågor vid flera tillfällen ;))  och sedan var det smarrig smörgåstårta innan stämman började (nu överdrev jag igen men det är tanken som räknas och den var så fin!.

Titta vad som damp ner då jag satt där



Gulle

På mötet diskuterades om hur vanligt det var att man inte satte på säkerhetskedjorna på grindarna då man gick in för att snabbt hämta barnen. Ämnet togs upp under båda mötena. Jag kände mig JÄTTE SKYLDIG jag hatar de där grindarna, förstår INTE hur några barn skulle klara av att ta sig ut även utan kedja, det har hänt att det tagit mig 8 minuter att bryta mig ut så att the kid och jag skulle kunna åka hem, så ibland händer det att jag (förlåt) inte sätter på kedjan då jag snabbt springer in och hämtar honom, jag kommer att göra det från och med nu.
Under sista diskussionen hörde jag hur de snackade om en galning som inte stängde av bilen, parkerade på tvären utanför de nya bommarna och blivit tillsagd vid flera tillfällen, säkert fyra av dem visste vem det var, och någon gång hade han inte ens stängt grinden. Ok erkänn nu, även ni misstänker Jan-Inge eller hur?!.
Han lovar att det inte är han, eller ja han parkerar mitt framför bommarna utan att låsa bilen men han har inte blivit tillsagd och han har aldrig lämnat grinden öppen och oftast sätter han även på säkerhetskedjan ;) ... ska vi cleara honom?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar