lördag 30 april 2011

Valborg

Valborg började med frukusttillagning. Gårdagens SMS sa att första gästerna skulle äta vid 7:30. Frukust skulle dukas fram till .... ja hur många då, ingen stans gick det att hitta någon information om morgonens själva huvudpunkt, i mitt letande fann jag där emot ett PM om äppelpaj och kaffe klockan 11 för 13-14 personer samt obongade middagar till ett gäng på 15 personer för inte en kväll utan två som alla skulle checka ut under morgonen. Starten var sådär. Efter att ha rotat vidare i några minuter fann jag äppelkakan med en fin fluffig och krämig vanilj sås. Färdigkokta ägg till frukostgästerna samt... nej ingen stans gick det att hitta information om hur många frukostgäster vi skulle få. Jag ringde Mattias med panik i rösten. Han visste inget, fast så var det ändå dags för honom med att gå upp, klockan var ju ändå mycket (6:40) det får vara slut på att sova bort hela förmiddagen!!! Ja... så var badtunnan som skulle hämtas 8 fylld med vatten. Men efter 8 var det en fin dag på jobb ;)


Hemma igen
 Kolla vad katten släpat in. Uttrycket har fått en helt annan trovärdighet sedan katten flyttat hem till oss. Just nu är hon ute och jagar småvilt ;) In vill hon i varje fall inte trots den senna timmen!





 På väg ut på kvällspromenad innan det var dags för valborgsfirande.
 Grille och bål på Brovägen. Ett mer traditionellt valborgsfirande får man leta efter, det ända som möjligen kunde trumfat vore om någon lade till marchmallows grillande efter middagen men lets face it, vi alla tyckte att det var lite väl kallt ute då allt kom omkring.
 Philip och Mattias somnade i soffan då firandet drog vidare till varmare breddgrader... (soffan i vardagsrummet) eller, ja, det var Mattias som somnade först.
Sista bitarna av suretårtan, de älskar dig gumman.

Tack för en fin kväll!!


Jag ÄLSKAR min nya kamera!!! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar